Тема. Чарльз Діккенс (210 років від дня народження) «Різдвяна пісня у прозі».

 Тема. Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі».

 Мета – формувати компетентності: предметні (знання про життя та творчість Ч.Діккенса, зацікавленість ними; розуміння особливостей його творчості, особливостей життя людей 19 століття та причин виникнення реалістичних творів; навички сприйняття інформації, вміння аналізувати зміст художнього твору, аналізуючи образ Скруджа,  показати його переродження як реакцію на осмислення свого життя,виокремлення головного; навички зв’язного мовлення);ключові (уміння вчитися: розвивати пізнавальну активність, критичне мислення; комунікативну: навички спілкування в колективі; навички роботи з книгою; загальнокультурну: читацькі інтереси,світогляд)

                                     Перебіг уроку

1.Організаційний момент

Всупна частина. Показ презентації до ювілейної дати письменника

7 лютого - 210 років від дня народження Чарльза Дікенса (1812-1870)



2.Актуалізація опорних знань

Літературна гра «Прес-конференція Ч.Дікенса»

Розповідь учня

Так, так ви не помилились, це саме я - Чарльз Дікенс. Народився я в предмісті Портсмута в незаможній родині,коли мені було три роки, родина перебралася до Лондона. Дитячі роки були  ідилічними,я багато читав,я змалку мав фотографічну пам'ять, що знадобилось мені в подальшій роботі письменника. Батько працював в офісі королівського флоту, завдяки чому я навчався в приватній школі. Але раптово спокійне життя закінчилось. Батько вліз у борги й родина потрапляє до боргової в’язниці. Тільки мене взяла до себе приятелька родини стара жінка пані Ройленс. Потім я жив у прибудові торгового агента. Щоб заплатити за проживання та харчі, а також допомогти родині, я працюю на складі вакси, 10 годин на день наклеюючи етикетки. Умови праці були виснажливі і навіть жорстокі. Все це вплинуло та відбилося на сторінках моїх творів. Я завжди мав інтерес до життя бідняків. Пізніше родина отримала спадок,батько домовився із кредиторами але мати не квапилася відкликати мене з роботи. Все ж я закінчив навчання та почав працювати клерком, репортером, редактором, мав письменницькі успіхи. Моє ім’я пов’язують з розквітом критичного реалізму, а я хочу дати можливість читачеві уявити суспільство 19 століття, долю дітей того часу та завжди вірю в перемогу добра. Тому  і твори мої частіше за все мають добру кінцівку.



Питання-відповіді

3.Робота над темою уроку.

 Характеристика образу Скруджа

(Клас розділений на 3 групи, учні отримали завдання)

1ряд «Марлеєва тінь»

А)Чому у Скруджа не було родинних почуттів?

Б) Охарактеризуйте стосунки Скруджа з племінником, писарем та іншими людьми.

В) Яка роль образу Марлея-привида у творі? Про що попередив Яков Марлей Ебенезера Скруджа?

2 ряд Дух минулого Різдва

А) Як виглядав дух минулого Різдва?

Б) Розкажіть про дитинство Скруджа.

В) Чому Скрудж не одружився?

Г) Навіщо дух минулого показав Скруджу його дитинство та юність?

Д) Які почуття володіли Скруджем після подорожі?

3 ряд Дух теперішнього

А) Про що розмовляли купці на біржі? Що побачив у темній крамниці? Які розмови почув?

Б) Чому так раділа родина бідняків, дізнавшись про смерть старого скряги?

В) Як виглядало місце, де мав бути похований Скрудж?

Г) Як змінився Скрудж, побачивши своє майбутнє,  під час подорожі з духом теперішнього?

-Скласти схеми-кластери, називаючи риси характеру Скруджа.

1.) Скрудж до Різдва (душевна холодність, скупість, жага збагачення, жорстокість, кам’яне серце).

2.) Скрудж після зустрічі з духами (доброта, людяність, щедрість, милосердя, співчуття, душевність, сентиментальність, щастя, радість).

Використовуючи матеріал кластерів скласти діаманту до образу Скруджа

Діаманта

1.Скрудж

2.Відчужденість, скупість, жорстокість.

3.Має кам’яне серце та жагу до збагачення.

4. «Коли залунала ця пісня, Скрудж згадав усе, що показував йому дух, і серце його все м’якшало та м’якшало».

5.Має веселий і ласкавий вигляд, жертвує для бідняків велику суму грошей.

6.Доброта, милосердя.

7. Людяність.

4. Підбиття підсумків 

Бесіда з учнями:

-Що руйнує душу Скруджа?

-Як ставляться до нього оточуючи?

-Як Скрудж ставиться до людей?

- Чому відбувається переродження головного героя?

-Як ви розумієте останні слова повісті «Нехай буде над кожним з нас Боже благословення, його любов та ласка» ?

5.Бібліотекар

   Останній дух показав Скруджу майбутнє - самотню смерть нікому не потрібного старого.

   Під дією великого страху він просить зглянутися над ним : «Я спокутую минуле теперішнім і майбутнім. Усі три духи будуть жити в мені». Він прокидається зовсім іншою щасливою людиною, він веселий, вживає лише пестливі слова, привітно озивається до всіх, серце сповнює радість.

   «Скрудж став таким добрим другом, добрим господарем і доброю людиною, що навряд чи й був другий такий у доброму старому Лондоні або в якомусь іншому доброму старому місті,…усе життя він поводився, як наказує любов до людей, уміючи одривати від себе й допомагати іншим».

   Наближаються різдвяні свята. Згадайте, будь ласка, як святкують Різдво в Україні? А як святкують в Англії? Назвіть характерні особливості святкування (традиції, їжа, колядки) ? Яка атмосфера панує у наших домівках, на вулицях  міста?

    Давайте побажаємо один одному найкращого (пишіть свої бажання на ялинкових прикрасах та прикрашайте ялинку на дошці).

   А я бажаю вам любові, щирості, взаєморозуміння, миру і спокою. Та дуже хочу, щоб в ці святкові дні ми славили Христа та відроджували у своїх серцях найпрекрасніші почуття, що роблять людину щасливою.

 

 

 

 

 

 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Літературне лото Тема: «Фольклор». 5 клас

Книга - джерело знань.