Відкритий бібліотечний урок у 4 класі ТЕМА : ЧАРІВНА ПОДОРОЖ У СВІТ КРАСИ І ДОБРА.
МЕТА: виявляти творчі здібності
учнів; розвивати мовлення і образне мислення дітей; збагачувати словниковий
запас; виховувати любов до краси слова, доброзичливість.
ОБЛАДАННЯ: маршрутний лист,
ребуси, малюнки
ТИП УРОКУ : урок-подорож.
ХІД
УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
Любі діти, у наш
клас
Завітали люди щирі,
Привітайте в добрий
час
Гостей посмішкою й
миром.
Ми вам раді, люди
добрі
І вітаєм щиро Вас,
І запрошуємо
ласкаво
На урок в
четвертий клас.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.
-
Сьогодні у нас – незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок.
В країну прекрасну, в країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує мову.
Сьогодні ми здійснимо уявну подорож в дуже цікаву країну. Ми будемо
подорожувати по лісах, горах і ріках. На шляху нам будуть траплятися різні
перешкоди. Але ми повинні їх подолати щоб здобути знання і повернутися додому.
Перед нами маршрутний лист нашої подорожі. Це станції : «Народні перлини»,
«Дрімучий ліс», «Поетична скринька», «Будинок казок», «Річка цікава».
ІІІ. ЗАСВОЕННЯ ЗНАНЬ.
І.
Станція «Народні перлини».
- На цій станції ми повинні попрацювати над скоромовками, зібрати,
прочитати і пояснити прислів’я; відгадати загадковий кросворд.
а) Скоромовки.
Зима, зимонько,
зима,
Запорошена земля.
_____________________
На засніженій землі
Видно зайченят
сліди.
_____________________
Семен сіно не
довіз,
Лишив сани – узяв
віз.
б) Робота з прислів’ями.
Спробуйте «зібрати», прочитати і пояснити прислів’я.
в) Відгадування загадкового кросворду.
-
Сніг на полях, лід на річках,
хуга гуляє. Коли це буває?
(Взимку).
-
«Хто це? Що це?» - всі кричать.
«Білі мухи он летять». (Сніжинки).
-
Хто малюнок на вікні
Уночі зробив мені? (Мороз).
-
В небі хмара пролітала,
Білих мух порозсипала. (Віхола).
|
В |
З |
И |
М |
К |
У |
|||
|
С |
Н |
І |
Ж |
И |
Н |
К |
И |
|
|
М |
О |
Р |
О |
З |
||||
В |
І |
Х |
О |
Л |
А |
|
-
Яке ключове слово одержали?
-
Складіть з ним речення, використовуючи слово « ЗИМА» в
різних формах.
2.
Станція «Дрімучий ліс».
а) Бесіда.
- На нашому шляху Дрімучий ліс. Але він не лякає нас, тому що у ньому живе
Гном – Віршовничок, який вчить складати вірші.
- Ми виконаємо завдання з його поетичної скриньки, але спочатку згадаємо
умову при написанні віршованих рядочків. (У вірші повинна бути рима).
- А що таке рима? (Це два слова –схожі за звучанням).
б) Слухання вірша.
Якщо ти хочеш тут пограти,
Слова нам треба римувати.
Дістали слово «білка»,
А ти що скажеш? – «стрілка».
Дістали слово «жабка», -
А ти скажи їм – «крапка».
Так можна довго жонглювати
Подібними словами.
Давайте ж, друзі, ми тепер
Пограємо із вами.
в) Гра «Складно –нескладно».
- Я буду читати слова, а ви будете плескати в долоні, якщо вони римуються.
Вода –руда сніжинка
–пушинка
Білка –стрілка Маринка
– сторінка
Книжка – ніжка музика
– співак
Зірка - м’яч скажу
– бережу
Коса – роса повела
– замела
д) Робота в групах.
- Спробуйте дописати у віршах слова, щоб його рядки римувалися і у ньому з’явився
зміст.
- Прочитайте ваші варіанти складеного вірша гостям і звірте написане з
оригіналом.
Ось пливе легка хмаринка,
Ну, справжнісінька…. (пір’їнка).
В гості прийшла… (білосніжна) зима,
…. (Снігу) багато нам всім принесла,
Стежки й дороги вона…. (замела),
Діток пограти в … (сніжки) повела.
б) Складання
діалогу. (Розмова Сніжинки і бабусі –
Хмари).
Робота за малюнком.
Слухання початку
казки: (За Василем Сухомлинським)
Сніжинка
З неба летіла на
землю сніжинка. Вона була легка і ніжна, мов пушинка. І красива, мов зірка.
На землі стояв
хлопчик і дивився, як падає сніжинка. Хлопчик простяг долоню….
-
Продовж розповідь
за малюнками. Використовуйте подані допоміжні слова і речення:
На неї
Ø Добрий день,
сніжинко
Ø Яка ти гарна
Ø Постояла трішечки
Ø Вигукнула : «Ой, як
гаряче!»
Ø Схилила голівоньку
Ø Потекли сльози
Ø Пробач, люба
сніжиночко
Ø Прошепотів
Ø Лишилася крапелька
води
ХЛОПЧИК І СНІЖИНКИ
З неба летіла додолу сніжинка. Вона була легка, ніжна,
прозора, мов пушинка. І красива, мов зірка.
На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка, і
думав: «Ось вона впаде комусь під ноги, і її затопчуть».
Ні, не треба падати сніжинці на землю. Не треба її
затоптувати.
Хлопчик простягнув долоню. Він захотів приголубити
сніжинку. А вона впала на добру, теплу його руку й розтала. Хлопчик із жалем
дивиться на долоню. А там блищить крапелька, мов сльозинка.
Виконай завдання.
1.
Підкресли опис
сніжинки олівцем синього кольору.
2.
Які стани води
згадуються у тексті?
_____________________________________________
3.
Як ви думаєте,
чому хлопчик не хотів, щоб сніжинка падала на землю?
Складання сенкану
Напиши сенкан про сніжинку.
Сніжинка
__________________________________________
2 прикметники, що асоціюються з першим словом
__________________________________________
3 дієслова, пов’язаних з темою
__________________________________________
фраза з 4 слів (думка-підсумок)
__________________________________________
слово-синонім до те
Словесний портрет
А тепер, дивлячись на головних героїв, спробуйте
перетворитися на одного з них. Починайте зі слів:
Я – Сніжинка. Я... (дуже, красива,
блискуча, мов срібне мереживо, я народилася у білій хмарі. У мене кожна голочка
блищить. Я найяскравіша на Землі, легенька, мов пушиночка.)
Я – Сонечко. У мене веселі чарівні оченята. Я посилаю
на землю золоті теплі промінчики. Я дуже схоже на яскраву кульку. Я люблю дивитися на Землю і радіти за Вас.
Складання розповіді з
деформованих речень.
Робота в парах.
Вчитель
ділить учнів на групи і дає кожній групі конверт із смужками, на
яких записані слова. Діти радяться і
складають речення. Потім читають речення і складають текст.
1. Високо в небі, у білій хмарі,
народилася Сніжинка.
2. А на синьому небі —
Сонечко.
3. Розчванилася Сніжинка:—
Ну, яка в тобі краса, Сонечко?
4. Як захочу — сіятиму яскравіше за
тебе.
5. Усміхнулося Сонечко, але нічого не
сказало.
6. Сніжинка стала
маленькою краплиною.
7. Не стало Сніжинки. А Сонечко — як
було, так і лишилося Сонечком.
3.
Станція «Гори».
- А ось і перешкода. Це – ребуси і загадки –добавлянки. Щоб дістатися до
наступної зупинки, треба їх розгадати.
а)
Ща
Ма
Г
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
4. Станція
«Будиночок казкових мешканців».
а) – Ми маємо
заглянути у будинок казкових мешканців і здогадатися, хто у ньому живе.
- Відгадайте, з
якої це казки :
Ø «Був собі дід
Андрушка, а в діда – баба Марушка, а в баби – донечка Мінка…» («Ріпка»).
Ø « Круть каже :
«Тільки не я». Верть каже : «Тільки не я». А Півник сам береться до роботи». (
«Колосок»).
Ø «Ловись, рибка, велика
і мала». ( «Лисичка – сестричка і сірий вовк»).
Ø «Настала зима.
Засипала снігом поля і ліси, міста і села. Прийшов Дід Мороз і закував кригою
ріки, ставки, озера. Холодно, сумно. Немає краси. Побачили це дочки Зими, три
сестрички, носи сріблясті, очі зоряні, і замислилися. («Три сестриці»).
Ø «Сніжинка
народилася високо в небі у великій волохатій хмарі». («Мільйон мільйонів
сестричок»).
б) Складання
діалогу. (Розмова Сніжинки і бабусі –
Хмари).
в) – А тепер ми
спробуємо скласти свою казочку, а про кого вона буде, дізнаєтеся з віршів :
Ніжна зірка сніжно
– біла
На рукав згори
злетіла.
Поки ніс її сюди –
Стала краплею води.
(Сніжинка).
5. Станція «Річка
цікава».
-
Цікаво, чи зможемо ми скласти свою казочку за малюнком,
даним початком і допоміжними словами.
а) Робота за
малюнком.
б) Слухання початку
казки: (За Василем Сухомлинським)
Сніжинка
З неба летіла на
землю сніжинка. Вона була легка і ніжна, мов пушинка. І красива, мов зірка.
На землі стояв
хлопчик і дивився, як падає сніжинка. Хлопчик простяг долоню….
-
Продовж розповідь
за малюнками. Використовуйте подані допоміжні слова і речення:
Ø На неї
Ø Добрий день,
сніжинко
Ø Яка ти гарна
Ø Постояла трішечки
Ø Вигукнула : «Ой, як
гаряче!»
Ø Схилила голівоньку
Ø Потекли сльози
Ø Пробач, люба
сніжиночко
Ø Прошепотів
Ø Лишилася крапелька
води
в) Самостійна
робота. Складання казки.
г) Перевірка
самостійної роботи. Слухання складених розповідей.
д) Бесіда.
- Від чого
розтанула сніжинка?
-А що дає слово
всьому живому на Землі?
- Чи схоже сонечко
на сніжинку?
- Що треба зробити
на малюнку, щоб сонечко перетворилося на сніжинку?
- А що треб
домалювати, щоб сніжинка ожила?
- Так, сніжинка
ожила і вам посміхнулася,бо їй дуже сподобалось, як ви працювали на уроці.
- А що вам
сподобалось на уроці?
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ
Комментарии
Отправить комментарий