Відкритий бібліотечний урок у 4 класі ТЕМА : ЧАРІВНА ПОДОРОЖ У СВІТ КРАСИ І ДОБРА.

 

МЕТА: виявляти творчі здібності учнів; розвивати мовлення і образне мислення дітей; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до краси слова, доброзичливість.

ОБЛАДАННЯ: маршрутний лист, ребуси, малюнки

ТИП УРОКУ : урок-подорож.

 


ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі,

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Ми вам раді, люди добрі

І вітаєм щиро Вас,

І запрошуємо ласкаво

На урок в четвертий  клас.

 


ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

-         Сьогодні у нас – незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну прекрасну, в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

 


Сьогодні ми здійснимо уявну подорож в дуже цікаву країну. Ми будемо подорожувати по лісах, горах і ріках. На шляху нам будуть траплятися різні перешкоди. Але ми повинні їх подолати щоб здобути знання і повернутися додому.

Перед нами маршрутний лист нашої подорожі. Це станції : «Народні перлини», «Дрімучий ліс», «Поетична скринька», «Будинок казок», «Річка цікава».

 

ІІІ. ЗАСВОЕННЯ ЗНАНЬ.

І. Станція «Народні перлини».

- На цій станції ми повинні попрацювати над скоромовками, зібрати, прочитати і пояснити прислів’я; відгадати загадковий кросворд.

а) Скоромовки.

Зима, зимонько, зима,

Запорошена земля.

_____________________

На засніженій землі

Видно зайченят сліди.

_____________________

Семен сіно не довіз,

Лишив сани – узяв віз.

 

б) Робота з прислів’ями.

Спробуйте «зібрати», прочитати і пояснити прислів’я.   

        

в) Відгадування загадкового кросворду.

- Сніг на полях, лід на річках,

хуга гуляє. Коли це буває? (Взимку).

 

-         «Хто це? Що це?» - всі кричать.

          «Білі мухи он летять». (Сніжинки).

 

-         Хто малюнок на вікні

Уночі зробив мені? (Мороз).

 

-         В небі хмара пролітала,

Білих мух порозсипала. (Віхола).

 

В

З

И

М

К

У

 

С

Н

І

Ж

И

Н

К

И

 

 

М

О

Р

О

З

В

І

Х

О

Л

А

 


-         Яке ключове слово одержали?

-         Складіть з ним речення, використовуючи слово « ЗИМА» в різних формах.

2. Станція «Дрімучий ліс».

а) Бесіда.

- На нашому шляху Дрімучий ліс. Але він не лякає нас, тому що у ньому живе Гном – Віршовничок, який вчить складати вірші.

- Ми виконаємо завдання з його поетичної скриньки, але спочатку згадаємо умову при написанні віршованих рядочків. (У вірші повинна бути рима).

- А що таке рима? (Це два слова –схожі за звучанням).

 

б) Слухання вірша.

Якщо ти хочеш тут пограти,

Слова нам треба римувати.

Дістали слово «білка»,

А ти що скажеш? – «стрілка».

Дістали слово «жабка», -

А ти скажи їм – «крапка».

Так можна довго жонглювати

Подібними словами.

Давайте ж, друзі, ми тепер

Пограємо із вами.

 

в) Гра «Складно –нескладно».

- Я буду читати слова, а ви будете плескати в долоні, якщо вони римуються.

Вода –руда                                          сніжинка –пушинка

Білка –стрілка                                               Маринка – сторінка

Книжка – ніжка                                   музика – співак

Зірка - м’яч                                         скажу – бережу

Коса – роса                                         повела – замела

 

д) Робота в групах.

- Спробуйте дописати у віршах слова, щоб його рядки римувалися і у ньому з’явився зміст.

- Прочитайте ваші варіанти складеного вірша гостям і звірте написане з оригіналом.

Ось пливе легка хмаринка,

Ну, справжнісінька…. (пір’їнка).

В гості прийшла… (білосніжна) зима,

…. (Снігу) багато нам всім принесла,

Стежки й дороги вона…. (замела),

Діток пограти в … (сніжки) повела.

 

б) Складання діалогу.  (Розмова Сніжинки і бабусі – Хмари).

 в)Цікаво, чи зможемо ми скласти свою казочку за малюнком, даним початком і допоміжними словами.

 Робота за малюнком.

Слухання початку казки: (За Василем Сухомлинським)

 

Сніжинка

З неба летіла на землю сніжинка. Вона була легка і ніжна, мов пушинка. І красива, мов зірка.

На землі стояв хлопчик і дивився, як падає сніжинка. Хлопчик простяг долоню….

-         Продовж  розповідь за малюнками. Використовуйте подані допоміжні слова і речення:

 

          На неї

Ø Добрий день, сніжинко

Ø Яка ти гарна

Ø Постояла трішечки

Ø Вигукнула : «Ой, як гаряче!»

Ø Схилила голівоньку

Ø Потекли сльози

Ø Пробач, люба сніжиночко

Ø Прошепотів

Ø Лишилася крапелька води

 

ХЛОПЧИК І СНІЖИНКИ

З неба летіла додолу сніжинка. Вона була легка, ніжна, прозора, мов пушинка. І красива, мов зірка.

На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка, і думав: «Ось вона впаде комусь під ноги, і її затопчуть».

Ні, не треба падати сніжинці на землю. Не треба її затоптувати.

Хлопчик простягнув долоню. Він захотів приголубити сніжинку. А вона впала на добру, теплу його руку й розтала. Хлопчик із жалем дивиться на долоню. А там блищить крапелька, мов сльозинка.

Виконай завдання.

1.           Підкресли опис сніжинки олівцем синього кольору.

2.           Які стани води згадуються у тексті?

_____________________________________________

3.           Як ви думаєте, чому хлопчик не хотів, щоб сніжинка падала на землю?

 

 

Складання сенкану

 Напиши сенкан про сніжинку.

Сніжинка

__________________________________________

2 прикметники, що асоціюються з першим словом

__________________________________________

3 дієслова, пов’язаних з темою

__________________________________________

фраза з 4 слів (думка-підсумок)

__________________________________________

слово-синонім до те

 Словесний портрет

А тепер, дивлячись на головних героїв, спробуйте перетворитися на одного з них. Починайте зі слів:

Я – Сніжинка. Я... (дуже, красива, блискуча, мов срібне мереживо, я народилася у білій хмарі. У мене кожна голочка блищить. Я найяскравіша на Землі, легенька, мов пушиночка.)

 

Я – Сонечко. У мене веселі чарівні оченята. Я посилаю на землю золоті теплі промінчики. Я дуже схоже на яскраву кульку.  Я люблю дивитися на Землю і радіти за Вас.

 

Складання розповіді з деформованих речень.

 Робота в парах.

Вчитель ділить учнів на  групи  і дає кожній групі конверт із смужками, на яких записані слова. Діти  радяться і складають речення. Потім читають речення і складають текст.

1.     Високо в небі, у білій хмарі, народилася Сніжинка.

2.     А на синьо­му небі — Сонечко.    

3.     Розчванилася Сніжинка:—   Ну, яка в тобі краса, Сонечко?

4.     Як захочу — сія­тиму яскравіше за тебе.

5.     Усміхнулося Сонечко, але нічого не сказало.

6.     Сніжинка  стала  маленькою  краплиною.

7.     Не стало Сніжинки. А Сонечко — як було, так і лишилося Сонечком. 

 

3. Станція «Гори».

- А ось і перешкода. Це – ребуси і загадки –добавлянки. Щоб дістатися до наступної зупинки, треба їх розгадати.

а)


Ща       (слива) – щаслива

Ма    (річка)  - Марічка                  

Г   

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

4. Станція «Будиночок казкових мешканців».

а) – Ми маємо заглянути у будинок казкових мешканців і здогадатися, хто у ньому живе.

- Відгадайте, з якої це казки :

Ø «Був собі дід Андрушка, а в діда – баба Марушка, а в баби – донечка Мінка…» («Ріпка»).

Ø « Круть каже : «Тільки не я». Верть каже : «Тільки не я». А Півник сам береться до роботи». ( «Колосок»).

Ø «Ловись, рибка, велика і мала». ( «Лисичка – сестричка і сірий вовк»).

Ø «Настала зима. Засипала снігом поля і ліси, міста і села. Прийшов Дід Мороз і закував кригою ріки, ставки, озера. Холодно, сумно. Немає краси. Побачили це дочки Зими, три сестрички, носи сріблясті, очі зоряні, і замислилися. («Три сестриці»).

Ø «Сніжинка народилася високо в небі у великій волохатій хмарі». («Мільйон мільйонів сестричок»).

 

б) Складання діалогу.  (Розмова Сніжинки і бабусі – Хмари).

 

в) – А тепер ми спробуємо скласти свою казочку, а про кого вона буде, дізнаєтеся з віршів :

Ніжна зірка сніжно – біла

На рукав згори злетіла.

Поки ніс її сюди –

Стала краплею води. (Сніжинка).

 


 

5. Станція «Річка цікава».

 

-         Цікаво, чи зможемо ми скласти свою казочку за малюнком, даним початком і допоміжними словами.

а) Робота за малюнком.

б) Слухання початку казки: (За Василем Сухомлинським)

 

Сніжинка

З неба летіла на землю сніжинка. Вона була легка і ніжна, мов пушинка. І красива, мов зірка.

На землі стояв хлопчик і дивився, як падає сніжинка. Хлопчик простяг долоню….

-         Продовж  розповідь за малюнками. Використовуйте подані допоміжні слова і речення:

 


Ø На неї

Ø Добрий день, сніжинко

Ø Яка ти гарна

Ø Постояла трішечки

Ø Вигукнула : «Ой, як гаряче!»

Ø Схилила голівоньку

Ø Потекли сльози

Ø Пробач, люба сніжиночко

Ø Прошепотів

Ø Лишилася крапелька води

  

в) Самостійна робота. Складання казки.

г) Перевірка самостійної роботи. Слухання складених розповідей.

д) Бесіда.

- Від чого розтанула сніжинка?

-А що дає слово всьому живому на Землі?

- Чи схоже сонечко на сніжинку?

- Що треба зробити на малюнку, щоб сонечко перетворилося на сніжинку?

- А що треб домалювати, щоб сніжинка ожила?  

- Так, сніжинка ожила і вам посміхнулася,бо їй дуже сподобалось, як ви працювали на уроці.

- А що вам сподобалось на уроці?





ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

                       

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Літературне лото Тема: «Фольклор». 5 клас

Книга - джерело знань.